مجموعه بیوفی

ارائه دهنده خدمات هوشمند در صنعت زیبایی

هلن،

هلن، زیباترین زن جهان و جنگ تروا

صبا جلیلی

تاریخ نشر: 402/08/06
2918

 

در طول تاریخ حقیقی و اسطوره‌ای ‌جنگ های زیادی بر سر زیبایی اتفاق افتاده است. از معروف‌ترین آنها جنگ بزرگ تروا هست که بین یونانیان و مردم آخه ای اتفاق افتاد. زمانی که شاهزاده پاریس فرزند شاه پریام(شاه تروا) مهمان شاه ملونئوس شد، شاهزاده جذب زیبایی هلن همسر شاه ملونئوس شده و وی را ربود و با خود به تروا آورد.

صدای ویدئو را باز کنید

همین کافی بود که یونانی‌ها سپاه بزرگ خود را عازم تروا کنند و آن شهر غیر قابل نفوذ را غارت کنند. البته که ما در این مطلب قصد نداریم در مورد جزئیات تاریخی و اسطوره‌ای پای صحبت به میان آوریم اما آنچه که برای ما مهم است نفوذ مفهوم زیبایی در فرهنگ تاریخ و زندگی بشر است.
تمایل انسان به زیبایی چیزیست که نهاد بشر با آن سرشته شده است از عارفان و شاعران شرقی بگیر تا جنگاوران و نویسندگان غربی، از تاجران بگیر تا کارگران، همه و همه در طول تاریخ با زیبایی به زندگی خود معنا و مفهوم داده‌اند که در نتیجه آن عشق زاده شده است. عشق به زیبایی...
 
ملکه زیبایی
 
اما امروزه صنعت مد و زیبایی گرچه در بطن خود به تمام این ریشه‌های تاریخی آگاه است اما عموم مردم از آن غافل هستند. برای مثال نمی‌دانند که یک خط چشم معمولی که به چشم کشیده می‌شود ریشه در چه عصر و تاریخ کهن و فرهنگ بزرگی دارد!
هر سالن زیبایی(آرایشگاه)، هر زیباکار(آرایشگر) و هر زیباجو، خواسته یا ناخواسته همان مسیر طولانی و بی‌پایانی را می‌رود که قرن‌ها پیش اکثریت بشر آن را پیموده‌اند.

نظرات کاربران


(برای ثبت نظر باید وارد سایت شوید.)